A Leho tragédia

Negyed évszázaddal ezelőtt történt a legújabb kori magyar vitorlás versenyzés legnagyobb drámája.

1998 novemberében az Orpheus nevű 70-essel Lehoczky Gábor, az osztály apostola igyekezett Keszthely-Kenese rekordot dönteni. A nagy rohanás közepette azonban a Csőnél ketten, Déry Anita riporter és Leho a vízbe estek.

A többiek igyekeztek visszamenni értük, de nehezítette a dolgukat, hogy erős szélben nagy hátszélvitorlával mentek. Mivel az orrsudár letört, a blisztert a genua mellé húzták fel, a két vitorla pedig a kapkodásban összetekeredett. A mentésben mások is közreműködtek, de már egyiküket sem találták a felszínen, a hideg vízben végül mindketten elsüllyedtek.

Az eset mélyen megrázta a magyar vitorlás társadalmat. Nagyon sokan tanultak belőle, főleg az addig Lehó által is szerkesztett Hajó Magazin ekkor indított erőteljes kampánya miatt. Az addig jellemző dekadens hanyagságot meglepően gyorsan felváltotta a körültekintőbb hajózás.

Ma már sokkal több hajón látunk mellényt viselőket, és általában, ami addig ciki volt, az ma már alapvetés: legkésőbb az első reffelés előtt vegyétek fel a mellényt, és tegyétek meg a szükséges óvintézkedéseket.  

Utoljára szerkesztve: 2024. április 2.

Kapcsolódó témák







Utoljára megtekintett fogalmak

A Kékszalag és a vitorlázók fogalomtára pénzügyi partnere a Raiffeisen Bank.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban ezzel együtt sem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@kekszalag.csakalenyeg.hu